Ahad, 27 Mac 2011

3 dalam 1

Hari ni : menyediakan pasukan terbaik silat khusus untuk menyambut kehadiran keluarga Al-Bajuri ke rumah amal asnaf al-barakh..juga menjadi perantara rumah asnaf juga menjadi urusetia bagi keluarga al-bajuri..alhamdulillah
Sent by hj.zawal from my BlackBerry® smartphone

Sabtu, 26 Mac 2011

Allah Maha Mengetahui...


syukur alhamdulillah..hari ni apa yang aku hajatkan,telah aku tunaikan..mudah-mudahan Allah memberkati apa yang aku lakukan imi..bukan kerana nama,tapi kerana Allah swt.sebagai menunaikan tanggungjawab aku sebagai manusia dimuka bumi ini.
Tahun ini genap sepenggal aku menerajui organisasi politik..aku buka peluang kepada rakan-rakan aku pula untuk terajuinya,bagi aku,aku dah puas dengan apa yang aku lakukan di dalam dunia politik ini.
ohh yer..berbalik kepada kisah aku tadi..ternyata aku amat berpuas hati sangat.melihat telatah anak-anak asnaf ini..syukur,Allah beri aku kesempatan dan rezeki....kerana aku yakin,rezeki yang Allah berikan kepada aku,sudah pasti ada sedikit bahagian untuk mereka...

Jumaat, 25 Mac 2011

Hadiah menarik!

Minggu depan,putera aku genaplah usianya yang ke 6 tahun..dah besar dah ye..الحمدلله,mudah-mudahan jadi anak yang soleh,anak yang bijak..hari ni,kat tadika dia,ada majlis sambutan hari lahir..so,dapatlah hadiah..punyalah seronok..hehehe..dia dah cakap dia nak helikopter..‎​اِنْشَآءَاللّهُ
Sent by hj.zawal from my BlackBerry® smartphone

Khamis, 24 Mac 2011

Perjuangan belum selesai

Tahniah Pak G sekeluarga ucapkan kat E-qin..percaya bahawa E-qin dah lakukan sebaik mungkin,persediaan yang rapi untuk hadapi SPM ni..Pak G dulu pernah gagal dalam peperiksaan ini hinggakan terpaksa return 1 tahun,walhal rakan-rakan lain sedang belajar diperingkat yang lebih tinggi.namun walaupun return Pak G masih mampu baiki keputusan,walaupun taklah baik sangat,namun adalah peningkatan..الحمدلله,memang banyak rintangan yang perlu pak G hadapi pada masa tu..takpe..mungkin pak G tak dapat memberikan kegembiraan kat wan serta adik-beradik yang lain,namun,sekarang pak G rasa bersyukur kerana apa yang pak G lakukan dapat memberikan 1000 pengertian buat mereka..kerana gagal sekali,✗ bermakna gagal selamanya..tahniah sekali lagi..
Sent by hj.zawal from my BlackBerry® smartphone

Isnin, 21 Mac 2011

Happy birthday to me

Sabtu lalu,agak terkejut gak..bila keluarga mertua buat sambutan birthday kat aku..الحمدلله,terima kasih..ni mesti wife aku punya kerja..hehehe.
Sent by hj.zawal from my BlackBerry® smartphone

Isnin, 14 Mac 2011

Ooo.

Ooo..baru aku tahu..siapa sahabat sebenarnya..aku tahu siapa aku..tatkala diri berada diluar jangkaan,dan perlukan keajaiban,sahabat boleh memberikan alasan..sewaktu sahabat dalam keadaan seperti aku,akulah tempat mengadu..kerana sahabat,aku bantu..tak mengapa.aku redha dengan ketentuan Nya.aku masih lagi mengharapkan keajaiban 20...aku akan pegang kata-kata ini"langit tak selalunya cerah"..mungkin hari ini,hari aku..alhamdulillah,aku redha..oooo,baru aku tau..
Sent by hj.zawal from my BlackBerry® smartphone

Khamis, 10 Mac 2011

Siapa sangka..

Alhamdulillah,siapa sangka dan siapa menduga..ada juga rezeki aku..malah bukan untuk aku sahaja,untuk seluruh ahli keluarga aku..mudah-mudahan ianya berpanjangan..rahsia!ye..akan aku simpan rahsia ini..terima kasih aku ucapkan,Allah taala sahaja yang dapat membalasnya..amin..alhamdulillah
Sent by hj.zawal from my BlackBerry® smartphone

Rabu, 9 Mac 2011

Hujan pasti berhenti jua...

Aku perlukan satu keajaiban yang luar biasa pada waktu ini..adakah ianya akan berlaku.aku hanya mampu berdoa agar ianya menjadi kenyataan dan dimakbulkan Allah swt.sekiranya ia menjadi kenyataan,ianya merupakan satu nikmat bagi diri aku,bagaikan diberi peluang untuk hidup semula..aku percaya jika Allah berkata "kun fa ya kun"maka jadi,jadilah ia..kesilapan masa lampau tidak akan aku ulangi.itu janji aku sekiranya apa yang aku hajati ini tercapai..masa berlalu dengan pantasnya..namun aku masih menanti..menanti dan terus menanti..dan aku yakin penantian aku ini akan berakhir dengan khabar yang menggembirakan..bukan untuk aku,malah untuk keluarga aku juga.pada masa ini juga,boleh dikatakan aku berada dalam kebinggungan memikirkannya..Ya Allah,aku berserah kepada Mu,sesungguhnya,penolong aku adalah Allah,tiada Tuhan yang berhak aku sembah melainkan Engkau..hanya kepada Mu aku memohon..perkenankan permohonan aku!aminnnnn
Sent by hj.zawal from my BlackBerry® smartphone

Ahad, 6 Mac 2011

Histeria vs Ayat Kursi (cerita benar)

Cabaran bagi diri aku bermula..pabila seorang penyelia......menelefon aku lewat jam 9 malam tadi menyatakan bahawa 2 pelajar histeria..berderau jantung aku!apa yang nak aku lakukan!aku bukannya ada apa-apa ilmu..keadaan menjadi buntu!nak pergi atau tidak!aku berdoa pohon petunjuk!akhirnya,aku cuba dapatkan bantuan imam..dipertengahan jalan,aku terserempak dengan sahabat aku,aku bertanyakan samada beliau free atau tidak,beliau kata ok..maka kami teruskan ke rumah imam..السلام عليكم diberi dan dijawab..namun imam pohon maaf,beliau tak sihat!aku buntu lagi!mahu tak mahu,aku nekad dan bertawakal.sampai sahaja,aku ambil wudhu'.selesai,aku masuk ke dalam rumah..istighfar aku dibuatnya..apabila lihat 2 tubuh terbaring sambil merenung tajam ke arah aku..lantas aku bacakan ayatul kursi..kedua-duanya menjadi panas!aku suruh salah seorang pelajar lelaki laungkan azan..sambil aku meneruskan bacaan ayatul kursi..1/2 jam "bertarung"alhamdulillah.."Keluar"..lantas aku tunaikan 2 rakaat solat hajat..namun..selepas itu jadi lagi..seorang kenalan dari Kampung Medan,dimana beliau juga merupakan ustaz yang mengajar kelas mengaji pada waktu malam..maka aku serahkan "tugasan"aku kepada beliau..2 jam bertarung guna minda memang meletihkan aku..maka ustaz tadi pun meneruskan perubatan..sambil dibantu oleh imam..namun masih lagi sepeti apa yang aku lakukan tadi..in and out..kami hanya mampu berdoa..melihatkan keadaan semakin tegang dan ganas dan ada seorang lagi terkena..maka rakan dari sungai pelek.dihubungi meminta bantuan..dipendekkan cerita..alhamdulillah..selepas "mengeluarkan"benda-benda ini..keadaan pulih seperti sedia kala..Pesanan aku..ayatul kursi tu penting!jiwa jangan kosong
Sent by hj.zawal from my BlackBerry® smartphone

Khamis, 3 Mac 2011

3333..

(ucapan/doa yang ku terima melalui laman FB ku)

Alhamdulillah..itu sahaja yang mampu aku ungkapkan tanda kesyukuran.kepada abang/kakak/emak/isteri dan anak-anak/sahabat fb/blog/bbm..yang utuskan doa..jutaan terima kasih ku ucapkan..ku rangkumkan semua ke dalam blog ku ini..
Sent by hj.zawal from my BlackBerry® smartphone

Rabu, 2 Mac 2011

Bersalahkah aku

Bersalahkah aku?sekadar meluahkan isi hati aku yang telah dipendam selama ini!aku pun seperti insan lain,ingin juga hidup selesa..bukan bermaksud membebankan aku..tapi berilah aku peluang untuk berdiri di atas kaki sendiri!bersalahkah aku?.jika apa yang aku lakukan,mungkin orang salah anggap..namun aku harus kuat!takmahulah jadi orang yang tak kenang budi/jasa..apa yang aku harus lakukan..mungkin aku tak sehebat yang lain,..
Sent by hj.zawal from my BlackBerry® smartphone

Selasa, 1 Mac 2011

Happy birthday kakak ku

Selamat Hari Lahir diucapkan,semoga dipanjangkan umur,diluaskankan rezeki serta segala amalan diberkati dan diterima oleh Allah swt..Insya Allah.
Sent by hj.zawal from my BlackBerry® smartphone

1001 makna...

Foto-foto ini aku ambil sewaktu sambutan Hari Keluarga Al-Bajuri kali ke 41 pada 25 Disember 2014 yang lalu.. Entah kenapa aku suka ambil ga...