Isnin, 28 Januari 2013

Perjalanan Terhad-bahagian 3

Penyerahan bendera Keluarga Al-Bajuri kepada keluarga SABAH


sarapan pagi



shopping time

nak melekakan..terpaksalah beli benda alah tu





makan malam


dahhh nak balik..apa pun terima kasih semua

PERJALANAN TERHAD-bahagian 2

Alhamdulillah..selamat tiba di KK
Perjalanan dari Kuala Lumpur menuju ke Kota Kinabalu mengambil masa 2 jam 30 minit.mujur ada HOT SEAT..memang berbaloi..hehehe.
Apa lagi dari jam 1630 hingga 1805..anak-anak punyalah xcited..maggi pun terpaksa aku belikan..hahaha
Gumbiranya....  
Bak kata Umar (adik ipar aku) SAPA YANG BANJIR dulu..hehehe,,nilaikan sendiri arrr
DENGAN LAFAZ BISMILLAH..AKU RASMIKAN KERETA INI.. SAB 7001 M

PERTEMUAN YANG BERMAKNA
ANTARA JUADAH YANG TELAH MENANTI KAMI
ANTARA YANG SEMPAT DILAWATI
MANJE NYA...

PERJALANAN TERHAD-bahagian 1

Pengalaman Pertama "uruskan"sendiri..hehehe

Alhamdulillah..perancangan yang begitu singkat telah pun selamat dilalui..Hanya kerana bisikan "bawa mak ke Sabah"sewaktu aku selesai solat Maghrib di dalam Masjid As-Syarif,aku tanpa buang masa telah merealisasikannya pada tanggal 25-27 Januari 2013 lalu..Itu pun aku tak lihat kalender,walhal aku boleh bertolak pada sehari sebelum tu dan balik selepas tarikh tu..Namun..niat aku bukan untuk jalan-jalan,namun,niat aku satu,bawa mak untuk lihat keadaan abang ipar aku serta seluruh ahli keluarganya di sana,disamping ziarah sebelum mereka sekeluarga berangkat ke Tanah Suci Mekah insyaAllah pertengahan Febuari nanti..dan sambil bawa anak-anak aku merasai naik kapal terbang..
Duit boleh aku kumpul..namun pada hakikatnya,aku sehingga hari ini,masih terfikir apakah maksud "bisikan"tersebut..Namun..aku anggap ianya satu rahmat buat diri aku ini.
Betul ke kaunter ni?aku pun blur...
Alhamdulillah..ayah dah tunaikan hajat "adik"nak naik kapal terbang
X-cited nak jumpa cucu SABAH
2 beradik yang dah tak sabar nak naik kapal terbang
Yeah..masanya telah tiba

Khamis, 10 Januari 2013

ALHAMDULILLAH..TERIMA KASIH SEMUA

KENANGAN YANG ABADI

apa pun aku mulakan dengan ucapan ALHAMDULILLAH..
ALHAMDULILLAH kerana aku selamat menjalani pembedahan "kecil"tapi impak besar pada tanggal 8 Januari 2013 yang lalu..kini aku semakin pulih seperti sediakala..hanya menanti hari untuk aku buka jahitan.
Seumur hidup,inilah kali pertama aku menjejakkan kaki ke dalam bilik pembedahan.
Jiwa dan raga aku sepenuhnya aku serahkan kepada DIA yang satu.Pelbagai macam perasaan timbul dan menghantui diri aku,namun aku bertawakal sahaja.Ada umur,jumpa lagi.
Tepat jam 7:07 pagi 8 Jan,aku ditemani oleh isteri serta anak-anak aku juga emak berangkat ke Pantai Hospital Klang...berdegup kencang jantung aku...915pagi..aku diarahkan untuk memakai pakaian rasmi..perghhh...menggetar lutut beb!
9.25pagi..suntikan bius diberi..perghhh aku ingat aku kebal..sebab tak rasa apa-apa pun..degupan jantung aku diperiksa,normal..darah tinggi..normal..semua normal...alhamdulillah..
9.30 pagi..masanya telah tiba..aku diusung ke bilik pembedahan..haaaa..ni aku dah cuak giler...tak sampai 5 minit,datang lagi sorang doktor,pakar bius lagi..cucuk kat tangan..perghh..aku hebat..aku still masih boleh tahan....dan aku.................................................................
hingga aku sedar sekitar jam 1225pm,aku ntah kat mana aku pun  tak tahu..yang aku tahu,,aku jerit..nak muntah...pastu aku tido balik..hahhahahaa
123pm,aku buka mata dan lihat anak,isteri serta mak ada disisi..Alhamdulillah...aku dah selamat rupanya dan aku masih diberikan kesempatan lihat alam ini disamping menambahkan amalan aku lagi..

SECARA PERIBADI,AKU UCAPKAN JUTAAAN TERIMA KASIH BUAT ISTERI,ANAK-ANAK,EMAK,ABANG-ABANG,KAKAK-KAKAK,ADIK,PAKCIK & MAKCIK,DATO'ZABIR,HJ.MUBIN,HJH HANIM,P3,PG,FADHLAH AFIF,MOHAMMAD KHAIRUL DATO'ABD.SAMAD, SERTA BARISAN KEPIMPINAN PERGERAKAN PEMUDA UMNO KUALA LANGAT YANG SUDI MENZIARAHI AKU,
TIDAK AKU LUPAKAN JUGA BUAT SELURUH TEMAN-TEMAN FACEBOOK AKU YANG SENANTIASA MENDOAKAN KESEJAHTERAAN DAN KESELAMATAN AKU,

PENGHARGAAN AKU JUGA KEPADA DOKTOR IBRAHIM LAM YEAW FAH/DR GANESWARAN SERTA JURURAWAT DI DAY CARE HOSPITAL PANTAI KLANG.
FIRST CLASS!

Rabu, 2 Januari 2013

Anak-anak ku dah besar

GELAGAT PUTERA-PUTERI AKU
Setiap awal tahun pastinya para ibu dan bapa menjadi sibuk..ada yang ambik cuti..termasuklah aku..bukan apa..nak uruskan hal anak.hehe..anak tak sibuk..ibu dan bapa yang over..termasuk aku jugak.
Namun..memang tak dinafikan..ianya telah menjadi lumrah dalam kehidupan kita ini..dah ada anak..tentulah faham akan situasi ini.
Dan buat julung kalinya..aku terpaksa turun padang..menjenguk permasalahan disekolah..ragam ibu dan bapa..perghh..agak busy jugak hari ni..
Namun..ianya tak jadi halangan buat aku untuk menjalankan tugas sebagai ayah kepada anak aku.Adam dah darjah 2..Amni
.hehe..tadika tu..
Apa yang aku harapkan..agar mereka menjadi pandai..lebih pandai daripada aku..duit..insyaAllah aku boleh usahakan demi mereka..kerana..mereka anak aku!



HJ.ZAWALAJAM B.HJ.MASHOD
(0102318581)

JUGA TOLONG KLIK KAT SINI