Jumaat, 23 November 2012

Adam dah dewasa..Ayah bangga...

ermm..masih segar dalam ingatan..namun setinggi-tinggi kesyukuran aku lafazkan pabila semuanya telah selamat..hati pada mulanya memang agak gelisah juga..namun Alhamdulillah...
Tanggal 20 November 2012 yang lalu..putera aku Arif Afif telah pun selamat dikhatankan di Klinik Adib,Banting.Dan sepanjang malam aku memang tak lena tidur dibuatnya,mengalahkan aku pulak yang nak berkhatan..nak gelak pun ada..namun itulah lumrah kehidupan dimuka bumi ini.
Tiba hari yang dinantikan..denyutan jantung aku kian kencang,namun secara jujur aku katakan,aku GAGAH kan juga..sampai aje diklinik..aku pun secara spontan serahkan ic aku kat nurse tu,aku nak jumpa doktor..
kan aku dah kata aku GEMURUH..mungkin sebab aku "teringat"kat arwah abah kot..sebesar Arif Afif aku tengok dengan mata kepala aku sendiri bagaimana keadaan abah ketika di hospital,sana sini ditebuk..mungkin sampai sekarang aku agak TIDAK BERANI untuk lihat semua tu hinggakan wife aku yang terpaksa temankan anak aku berkhatan..apakn daya..aku hanya insan biasa

Selasa, 13 November 2012

Ujian buat Abang As..kerana ALLAH sayangkan Abang

Merenung jauhh...inilah wajah abang ipar aku pada hari ini.ALHAMDULILLAH...

Memang tak pernah aku dengar yang abang ipar aku ni masuk hospital..tup-tup Jumaat lepas dimasukkan ke dalam Hospital Sipitang,Sabah..perghh..JUJUR aku katakan BERDERAU jugak darah aku.Manakan tidak..aku rasa semua makan-minum dikawal rapi..
Keadaan beliau pada Jumaat lalu.

Tapi..aku nak ziarah pun lokasinya agak jauh..namun sebagai seorang adik..doa yang mampu aku kirim kan buat beliau dan kepada kepada kakak aku serta anak-anaknya..DOA KALIAN LEBIH MUSTAJAB...
Bacalah doa ini:

لاَ بَأْسَ طَهُوْرٌ إِنْ شَاءَ اللهُ
“Tidak mengapa, semoga sakitmu ini membuat dosamu bersih, insya Allah.”[1]
أَسْأَلُ اللهَ الْعَظِيْمَ رَبَّ الْعَرْشِ الْعَظِيْمِ أَنْ يَشْفِيَكَ ×7
“Aku mohon kepada Allah Yang Maha Agung, Tuhan yang menguasai arasy yang agung, agar menyembuhkan penyakitmu

Sesungguhnya ianya satu bentuk ujian ALLAH kepada hambanya yang dikasihi.ALLAH sangat sayangkan hambanya... Kepada abang As..banyakkan rehat ye..Kami keluarga di Banting senantiasa mendoakan yang terbaik buat abang...

Khamis, 1 November 2012

Cetusan Hamba MU...ampunkan aku....

Indah bukan..pabila mendengar muzik ini..sayu..pilu..namun adakah kita sekadar menghayatinya sahaja tanpa mengambil kira setiap bait-bait lirik yang kelihatan di skrin komputer atau laptop kita...Bagi aku..inilah muzik yang membuatkan diri aku TENANG dan tanpa aku sedari aku menitiskan air mata..Ya ALLAH..betapa kerdilnya aku..Betapa hinanya aku disisi Mu..Terlalu banyak dosa-dosa yang telah aku lakukan..baik aku sedar mahupun tidak..Namun..aku hanya manusia biasa yang tak lari daripada melakukan dosa.Ampunkanlah aku YA ALLAH..
Aku cuba lakukan yang terbaik untuk diri ini dan keluarga aku..Namun ada kala AKU TEWAS dengan bisikan Syaitan itu..YA ALLAH ampunkanlah aku..Aku tahu,aku tidak layak untuk masuk syurga Firdaus Mu itu..Namun Ya ALLAH AKU TAK SANGGUP menuju ke NERAKA JAHANNAM MU itu..Ampun aku..Ampunkanlah aku..
Melakukan sesuatu perkara yang baik,kadang-kala disalah erti oleh sesetengah pihak.Aku akuinya YA ALLAH...Aku sedang diuji oleh MU.Mahu atau TIDAK aku harus meneruskan apa jua rintangan serta halangan yang mendatang TANPA perlu menoleh kebelakang..Walaupun PERIT,walaupun PEDIH untuk menelannya..kerana ALLAH mengetahui segala apa yang berada di dalam jiwa dan raga aku kerana DIA yang menciptakan aku serta DIA YANG MENGILHAMKANNYA...
Sesungguhnya apa yang aku lakukan BUKANNYA kerana nak mencari nama,pangkat atau darjat..aku lakukan HANYA kerana ALLAH..Bukannya aku pandai,,bukannya aku bijak..NAMUN aku berusaha untuk jadi PANDAI dan BIJAK dengan cara dan kaedah aku yang tersendiri..
Sesungguhnya  KAU LEBIH MENGETAHUINYA...

JUGA TOLONG KLIK KAT SINI