Jumaat, 31 Disember 2010

Selamat tahun baru 2011

Azam baru!semoga tahun baru ni beri kita semangat dan azam baru,semoga ditahun ini kesihatan,rezki,bertambah..maafkan saya sepanjang tahun 2010..
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Khamis, 30 Disember 2010

Rabu, 29 Disember 2010

Selasa, 28 Disember 2010

Audit ooo audit

28/12/10-auditor datang..khusus bahagian safety..sebagai orang yang bertanggungjawab dengan hal safety ni,aku lah kena beri penerangan kat pegawai-pegawai CCM sendiri yang terdiri daripada En.Bee Wan dan Tn.Hj.Hamid (macam kenal je)..biasalah,mana boleh 100% ok..mesti ada punya yang tak kena..aku terima dengan terbuka..dan mana yang perlu dilakukan segera,aku ambil tindakan segera,termasuk mengarahkan pihak kontraktor menukar kesemua tayar forklift..kepada team audit,tq..
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Isnin, 27 Disember 2010

Jam..

Jam ini aku perolehi sewaktu menerima anugerah tokoh keluarga al-bajuri yang disumbangkan oleh Ybhg Dato Dr Hj Zabir pada sabtu lepas..menarik!ada penunjuk arah kiblat dan waktu solat..terima kasih aku ucapkan
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Ahad, 26 Disember 2010

Bila kami ke rumah Kak Misah

Berkesempatan untuk pergi memenuhi undangan kak misah hari ni..agak lama jugak tak ke rumah beliau..terima kasih di atas layanan..
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Tak ku sangka

(Inilah sijil penghargaan yang aku terima)




Tanggal 25 disember 2010,merupakan satu tarikh yang tidak akan dapat aku lupakan hingga akhir hayat aku pabila aku telah dinobatkan selaku penerima anugerah TOKOH AL-BAJURI 2010 di atas sumbangan aku terhadap aktiviti kemasyarakatan serta penglibatan aku dalam dunia maya ini.Alhamdulillah..Terima kasih semua,terutama buat isteri serta putera-puteri tersayang...emak serta adik-beradik yang lain..aku tak mampu hadiahkan apa-apa buat keluarga aku,tak berpelajaran tinggi NAMUN dengan cara ini sahajalah aku mampu buatkan kalian berbangga mempunyai seorang suami/ayah/anak/adik serta abang.....terima kasih semua...

Isnin, 20 Disember 2010

Rezeki yang belum tiba

Tahun ni berkesempatan untuk hadir ke majlis makan malam Kelab Sukan CCM,di Istana Hotel setelah 5 tahun aku "boikot" atas sebab peribadi..kali ni aku bawa anak-anak dan isteriku..biar aku berhabis,asalkan mereka gembira..harapan naklah dapat lcd 47"..tapi harapan je lah..belum ada luck..sampai rumah dalam jam 1:30 pagi..akibatnya aku hari ni ngantuk teramat sangat..lepas siapkan kerja,aku menyandarkan diri..memang tak sedar diri..hahaha..
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Sabtu, 18 Disember 2010

PDRM

Alhamdulillah,berkat usaha gigih,berkat pengorbanan masa aku dan rakan-rakan selama beberapa tahun lalu tanpa mengira penat lelah juga wang ringgit hanya semata-mata minat yang mendalam,akhirnya tanggal 18/12/2010,penghargaan telah diberikan kepada kami oleh Ketua Polis Negeri Selangor..tahniah semua
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Upin dan Ipin



Alhamdulillah..tulah perkataan pertama yang aku ucapkan tanda kesyukuran.Cuaca baik,sambutan pun baik..seawal jam 8:30pagi aku sekeluarga dah berada di Pantai Morib.Pelbagai aktiviti menarik menanti pengunjung..penatttt..tapi puas!terima kasih!
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

check pump house.jpg

Audit tetap audit..punyalah susah nak suruh pihak "berkenaan" datang buat pemeriksaan kat tempat kerja aku..5 kali email baru nampak batang hidung..last-last..ambik kau,pump rosak..kasi jawab le korang next week..tugas aku selesai..dahlah kontraktor dulu korang berhentikan perkhidmatannya..takpe-takpe..2 bulan lagi aku email lagi..
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Jumaat, 17 Disember 2010

Jom climbing!

Lepas seharian bertugas,elok juga beridah..kali ni aku bawa abg as serta anak-anaknya pergi berclimbing..hahahaha..dekat je,kat banting..setelah 1/2 jam,lepas kat mohideen..pekena mee goreng mamak..baru je buang lemak dah tambah lemakkk
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

1961..

Minta-minta naiklah no ni..amin..
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Khamis, 16 Disember 2010

Bercuti bahhhh

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Boleh pandang-pandang..

Hujan lebat sangat..perut pun lapar..kena makan yang panas-panas..so,kenalah keluar waktu lunch ni..fikir punya fikir..keputusannya makan mee goreng basah kat mee brahim,port klang..ermmmm..alhamdulillah
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Rabu, 15 Disember 2010

RINGGIT MALAYSIA..

Mmmmm..ni kali ke 2 beg duit aku tertinggal kat opis..kebiasaannya,bila aku nak solat,aku akan keluarkan beg dari poket seluar dan simpan dalam laci..dan seperti biasa akan aku ambil semula..hehehehe,ntah camne ari ni boleh pulak aku terlupa...mujur aku perasan..haru biru ni..pak polisi,jangan cuba-cuba nak tahan aku yer,pasal semua dokumen takde..alahai Ringgit Malaysia..
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Superman..

"Aku..bukanlah superman,aku juga bisa nangis"...hehehe..
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

2011..Akan tiba

Memikirkan jenis program yang akan aku buat untuk tahun depan..kena susun betul-betul program-program ni..kehendak serta kemahuan anak-anak buah kena disusun rapi..apa agaknya program yang nak aku buat ye?asyik boling,badminton,futsal..lain?
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Selasa, 14 Disember 2010

Vicks...buat kita rasa selesa..

Dalam diam je dah setahun dah aku ke mekah..secara tak langsung dah 1 tahun dah vicks aku ni..beli kat mekah ni.SR 15..tu..masa aku mula kena selsema..hahaha..nak beli ni...punyalah payahh......
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Isnin, 6 Disember 2010

koleksi canon & blackberry..hahahaha


(Lokasi di kundang ulu,Ledang)

  • 4 hingga 5 disember 2010-destinasi ke Negeri Johor
  • Tujuan: Kenduri kahwin serta ziarah
  • lokasi ; Banting--Kundang Ulu,Ledang-Sg.Nibong,Semerah.

bocor..bocor..


(sebelum)
sabtu (4 disember 2010)..alamak!tayar kereta aku bocor..nak ke johor pulak tu..adehh!nasib baik hari sabtu..mau tak mau..tunggulah kedai bukak..nasib baik pukul 8 pagi ada yang dah buka..apa lagi kasi tampal ler..hahahhaa...bila dah siap lain pulak jadinya..hehehehe..(sesekali..)

(selepas)

Ahad, 5 Disember 2010

LCD 40"..????Mungkin kotttt

(tak sabo nak menang TV niii)
(sesi melukis)(hehehe HASILnya..mahal jambul ni)
motivasi..perhh!memang luar biasa motivasi yang disampaikan oleh Encik Heera Singh pada 3 disember 2010 yang lalu..bertempat di sunway piramid,seluruh kakitangan CCM Chemicals telah diundang,lepas motivasi..apa lagi dinnerlah..hadiah cabutan bertuah 40"LCD tu...disamping Blackberry,heheheh..impian memang nak menang lah..TAPI belum ada rezeki lagi...
(kenangan terindah..)

1001 makna...

Foto-foto ini aku ambil sewaktu sambutan Hari Keluarga Al-Bajuri kali ke 41 pada 25 Disember 2014 yang lalu.. Entah kenapa aku suka ambil ga...