Ahad, 6 Mac 2011

Histeria vs Ayat Kursi (cerita benar)

Cabaran bagi diri aku bermula..pabila seorang penyelia......menelefon aku lewat jam 9 malam tadi menyatakan bahawa 2 pelajar histeria..berderau jantung aku!apa yang nak aku lakukan!aku bukannya ada apa-apa ilmu..keadaan menjadi buntu!nak pergi atau tidak!aku berdoa pohon petunjuk!akhirnya,aku cuba dapatkan bantuan imam..dipertengahan jalan,aku terserempak dengan sahabat aku,aku bertanyakan samada beliau free atau tidak,beliau kata ok..maka kami teruskan ke rumah imam..السلام عليكم diberi dan dijawab..namun imam pohon maaf,beliau tak sihat!aku buntu lagi!mahu tak mahu,aku nekad dan bertawakal.sampai sahaja,aku ambil wudhu'.selesai,aku masuk ke dalam rumah..istighfar aku dibuatnya..apabila lihat 2 tubuh terbaring sambil merenung tajam ke arah aku..lantas aku bacakan ayatul kursi..kedua-duanya menjadi panas!aku suruh salah seorang pelajar lelaki laungkan azan..sambil aku meneruskan bacaan ayatul kursi..1/2 jam "bertarung"alhamdulillah.."Keluar"..lantas aku tunaikan 2 rakaat solat hajat..namun..selepas itu jadi lagi..seorang kenalan dari Kampung Medan,dimana beliau juga merupakan ustaz yang mengajar kelas mengaji pada waktu malam..maka aku serahkan "tugasan"aku kepada beliau..2 jam bertarung guna minda memang meletihkan aku..maka ustaz tadi pun meneruskan perubatan..sambil dibantu oleh imam..namun masih lagi sepeti apa yang aku lakukan tadi..in and out..kami hanya mampu berdoa..melihatkan keadaan semakin tegang dan ganas dan ada seorang lagi terkena..maka rakan dari sungai pelek.dihubungi meminta bantuan..dipendekkan cerita..alhamdulillah..selepas "mengeluarkan"benda-benda ini..keadaan pulih seperti sedia kala..Pesanan aku..ayatul kursi tu penting!jiwa jangan kosong
Sent by hj.zawal from my BlackBerry® smartphone

1 ulasan:

nazwellazo berkata...

betul tue... sy juga selalu dipinta oleh senior2 masa kt smap kajang dulu tolong kwn2 asrama yang 'terkena'. sedangkan sy xda ilmu. tp dengan keyakinan pada kuasa Allah, sedikit keberanian hati, dan bekalan ayat kursi , al-fatehah dan azan, entah mcm mane sy boleh tolong 'pulihkan' kwn yg 'terkena' tue.. sungguh sy xde ilmu. tp org selalu panggil minta tolong.. yang penting kita kene yakin Allah la yg paling berkuasa.kan?

1001 makna...

Foto-foto ini aku ambil sewaktu sambutan Hari Keluarga Al-Bajuri kali ke 41 pada 25 Disember 2014 yang lalu.. Entah kenapa aku suka ambil ga...