Rabu, 2 Ogos 2023

Demi masa depan

 


Cepat benar masa berlalu,sedar tak sedar makin berusia dan semakin menghampiri penghujung kehidupan.

Rasanya seperti baru semalam bermain,bergurau dan segalanya.Aku rasa tanggungjawab kami sebagai ayah dan ibu masih jauh lagi ketinggalan. Siapa yang tak nak lihat kejayaan anak mereka.

Kegagalan lalu bukan sebab untuk kita gagal selamanya.Mungkin bukan dalam bidang ini,mungkin dibidang lain.Yang penting kena usaha sebaik mungkin agar apa yang dikecapi akan tercapai.

Perjalanan kehidupan baru sahaja hendak bermula,masih banyak ranjau yang perlu ditempuh. Zaman bersenang-lenang pada waktu dan ketika ini bukanlah jaminan masa hadapan. Kita harus belajar 1001 zaman. Zaman kebangkitan dan zaman kejatuhan. Barulah kita tahu akan suka dan duka kehidupan ini.

Kepada anakanda,ayah,ibu dan adik doakan agar abang berjaya dan buktikan kepada semua,abang boleh.

Ayah pernah gagal dalam pelajaran. Ayah pernah susah. Ayah pernah dihina. Ayah pernah dianiaya. Ayah pernah ditipu. Ayah ada lakukan kesilapan demi kelangsungan kehidupan. Tapi itu semua menjadi pengajaran kepada ayah untuk berada sampai tahap ini.

Ye,orang akan suka kita masa kita dipuncak. 1 masa kita jatuh,orang pun lari.

Good luck abang.. 2 tahun ..lama gak.Tapi takpelah,demi masa depanmu.

Tiada ulasan:

Sulami Kasih

 Alhamdulillah,14 Oktober 2023 yang lalu,merupakan 1 kenangan yang terindah buat aku. 1 penghormatan dan penghargaan buat diri aku atas sega...