Rabu, 31 Oktober 2012

Balasan yang diterima...

 


Memang aku akui,mood aku 2,3 hari ni MEMANG KACAU kerana memikirkan permasalahan orang daripada masalah aku sendiri..Di tolong SUSAH,dah ditolong aku yang SUSAH.Pekehalnya ni Yop..Janganlah bagi alasan yang tak masuk dek akal fikiran.Ya ALLAH..berikanlah aku kekuatan dalam menghadapi permasalahan ini.Permudahkanlah urusan aku!
Ya..beginilah cara kehidupan orang yang berkhidmat secara sukarela,membantu orang tatkala mereka memerlukan bantuan..diberi BETIS berkehendakkan PEHA..dah DAPAT PEHA dan yang lebih baik lagi.Dan bila dah dapat lebih baik dan yang terbaik.Manusia jenis apakah ini?Yang tak tahu erti BERSYUKUR dengan apa yang telah diperolehinya?Bukan aku nak mengungkit atas apa yang aku lakukan sepanjang hayat aku,dan bukannya aku nak balasan atau nama atas apa jua tugasan yang aku lakukan,akan tetapi bertolak ansurlah sedikit Yop.
Aku hanya mahukan HAK aku sahaja,dimana aku telah diamanahkan untuk mendapatkannya.Dari bulan Ogos hinggalah hari ini..Jawapan still sama,"Dah call tapi takde orang angkat"..Kalau dah takde orang angkat phone tu,maka ikhtiarlah PERGI ke organisasi atau Jabatan yang berkenaan,takkan itu pun nak diajar,kalau itu pun nak diajar bermakna MEMANG KURANG AJAR.So,kesimpulannya,aku give up dengan kau dan pentadbiran kau..dan jangan sampai aku bertindak diluar batasan naluri aku.Selama ni,pelbagai aduan telah aku terima,NAMUN,aku ulangi,NAMUN aku masih tutup sebelah mata.Kini TIDAK lagi.Cukup..aku dah sampai kemuncaknya..kesabaran aku telah berada ditahap yang begitu MAKSIMUM.
Jarang sekali aku bersikap sebegini...lebih memedihkan hati aku pabila SMS aku dibalas dengan bunyi,kalau takde rezeki,apa nak dikata..ALLAHUAKBAR...kenapa cetek sekali pemikiran..Rezeki ada tapi kau yang MEMBUATKANNYA TIADA.Apa yang aku harus jawab dengan pihak atasan?Nak bagi alasan:-
  1. Dah call,tapi takde orang angkat?
  2. Terlupa?
  3. Takde Rezeki,Nak buat macamana?
Kalau minggu lepas aku minta,bolehlah aku beri jawapan seperti di atas,ni dah masuk 3 BULAN. Takkan aku nak bagi alasan yang sama Yop?
So aku nekad,akan STOP kat sini sahaja..pandai-pandailah uruskan sendiri,kesian YOP..kau kena ingat apa yang kau buat sekarang ni..ALLAH lebih mengetahui...

Tiada ulasan:

Sulami Kasih

 Alhamdulillah,14 Oktober 2023 yang lalu,merupakan 1 kenangan yang terindah buat aku. 1 penghormatan dan penghargaan buat diri aku atas sega...