Selasa, 20 Mac 2012

Teh O ais satu....

teh O ais..memang sedap diminum tatkala tekak berasa amat haus..apatah lagi bila ditambahkan dengan limau..memang mententu ada yang mengancam dan terancam dibuatnya.
apa kaitannya teh O ais dengan cerita aku pada kali ini..hahahaa..
semua orang memang minat atau gemar minum minuman ini..tak kira  masa,pasti orang akan memesan minuman ini..siang ke,malam ke,atau pagi ke..pasti kita akan dengar,"bang,teh O ais satu"dikedai-kedai makan..bermakna ianya amat diminati oleh semua orang,kecil ataupun besar..
begitu juga dengan kehidupan kita ini..kita juga diibaratkan seperti teh O ais..kita secara sedar atau tidak,orang disekeliling kita amat "suka"akan diri kita,baik dari segi sikap mahupun pergaulan kita dengan mereka..kalau orang dah suka,semua baik belaka..semua yang kita perkatakan orang akan kata "YE"walaupun ada kala kata-kata kita itu,tak berapa tepat,namun oleh kerana dia orang dah suka kat kita,maka "YE"lah jawapan yang akan diberikan oleh orang-orang disekeliling kita.
Cuba kalau teh O ais itu,tawar..pasti orang tak suka..silap-silap mau kena maki orang yang buat air tu..betul tak?itulah resam dunia,masa kita berada di satu tahap yang baik,kita digemari serta disenangi semua..kalau dah mula "bosan"mulalah mencari alternatif untuk buatkan kita "down"..mulalah teh O ais tu,tawarlah,air batu kuranglah,teh pekatlah dan pelbagai alasan lagi ditimbulkan..sebab---orang dah tak suka..faham-faham sahajalah.
kesian kat pembuat air tu..dia rasa,dia dah buat yang terbaik demi kepuasan hati pelanggannya...

Tiada ulasan:

Sulami Kasih

 Alhamdulillah,14 Oktober 2023 yang lalu,merupakan 1 kenangan yang terindah buat aku. 1 penghormatan dan penghargaan buat diri aku atas sega...