Rabu, 14 Mac 2012

muak dahhh

hari ni 14 Mac 2012..apa ntah nasib..kaki aku kejang...waktu tido pulak tu..nasib baik aku dah pelajari cara-cara nak merawat..sejuk.salah satu faktor kekejangan urat..
mau tak mau..maka terdengkot-dengkotlah aku pergi ke pejabat hari ini..hahhaha..alhamdulillah.
tapi aku kat pejabat pun tak lama..1/2 hari aje..aku ambik cuti..balik dan lepak kat rumah.
bukan apa,ada sebab aku balik..walhal aku banyak lagi kerja yang perlu dibereskan.
entah..sikap manusia tu sendiri buat aku MUAK..aku takdelah sampai nak berdendam.aku marah bersebab dan aku dah minta maaf balik,tapi kalau dah taknak tegur aku,aku tak kisah..bagi aku,aku BAYAR zakat fitrah setiap tahun pakai DUIT hasil titik peluh aku sendiri..NAMUN jika dah main-main ketuk kepala aku,al-maaflah..aku pun ada hati,aku pun ada perasaan,walaupun usia dikau lebih "lama"daripada aku,itu tidak semestinya kau boleh buat sesuka hati kau sahajakan..gurauan ada batasannya..aku baik dengan semua.tapi bila kebaikan dibalas dengan cara begini itu melampau namanya..
Wallahualam...

2 ulasan:

nazwellazo berkata...

biarkan si luncai terjun dgn labu2nya..janji kite ikhlas dgn semua..

Hj.Zawalajam Hj.Mashod berkata...

Nazwellazo..sebab saya dah biarkanlah,maka menjadi-jadi pula perangainya..apa pun bertawakal aje lah..

1001 makna...

Foto-foto ini aku ambil sewaktu sambutan Hari Keluarga Al-Bajuri kali ke 41 pada 25 Disember 2014 yang lalu.. Entah kenapa aku suka ambil ga...