Isnin, 12 Disember 2011

kalau ada rezeki


Tatkala aku menulis dalam FB..tatkala itu juga fikiran aku tertumpu kat blog ni..sayang nak tinggalkan blog aku ni...bukan apa,melalui blog aku ni,aku dapat luahlan apa sahaja isi hati aku..dan takde sapa pun komen yang bukan-bukan..rata-rata,para pembaca blog aku just tengok aje..hehehe..alhamdulillah,aku tetap BERSYUKUR..walaupun tengok,still ada peminat jugak kan..walaupun blog aku ni pengikutnya tak seramai pengikut blog-blog yang lain,namun aku rasa oklah..dan yang penting aku bersyukur..alhamdulillah.
Bercerita bab BERSYUKUR ni..alhamdulillah aku dah isi borang dan hantarkannya ke pihak LHDN pada 10hb Disember lalu..hehehe..rata-rata kata "aku layak ke?"..aku hanya tersenyum.dan berkata,alhamdulillah"kalau ada rezeki dan hak aku,adalah"..hehhee..
sekurang-kurangnya ringan sikit beban aku..malah bukan untuk aku aje..aku rasa seluruh rakyat Malaysia seperti aku,akan berkata sedemikian..

2 ulasan:

Fadhlah berkata...

Klu ada rezki tak kemana dan klu ditakdirkan hak kita...akan datang jua ke kita....

S-a-B-r-I-n-A berkata...

Tak salah kalau apply dan kalau memang layak. Dan kalau government guna duit dari income tax utk tujuan ni, me as tax payer, tak kisah langsung.. walaupun tak byk mana bayar income tax tu, sbb gaji pun tak tinggi mana, tapi i'm honored.. dan walaupun ini one off, i believe it means a lot to whoever received it..

Sulami Kasih

 Alhamdulillah,14 Oktober 2023 yang lalu,merupakan 1 kenangan yang terindah buat aku. 1 penghormatan dan penghargaan buat diri aku atas sega...