Khamis, 24 November 2011

Pesan Ayah

Diam tak diam..tahun depan putera aku ni akan mula bersekolah..wah!dah besar dah putera aku ni..belajarlah pandai-pandai,agar dapat kejayaan yang gemilang dimasa akan datang..ayah tak mahu anak ayah ni sama macam ayah..kalau boleh,ayah nak anak ayah ni lebih baik dari ayah,baik dari segi pembelajaran,baik dari segi akhlaknya,baik dari segi pekerjaannya,dan lebih baik mentaati Allah dan Rasulnya..walaupun kehidupan kita tak "semewah" yang lain,apa yang ayah harap,agar kita bersyukur dengan apa yang ada.ayah janji,akan lakukan yang terbaik untuk keluarga kita..walau macamana susah pun ayah,ayah akan cuba sedaya upaya ayah untuk penuhi apa yang anak ayah idamkan..anak ayah inilah yang akan jadi imam bila ayah takde nanti..ingat ye..belajar rajin-rajin tau..orang pandang kita waktu kita senang aje,waktu kita susah..takde sapa nak pandang kita..

Tiada ulasan:

1001 makna...

Foto-foto ini aku ambil sewaktu sambutan Hari Keluarga Al-Bajuri kali ke 41 pada 25 Disember 2014 yang lalu.. Entah kenapa aku suka ambil ga...