Rabu, 18 Mei 2011

Apa nak.jawab nanti?

Ada masa kita diuji dengan ujian yang amat berat,itu yang kita rasakan,namun disisi Allah,ia tidak berat.kerana,ujian diberi adalah semata-mata untuk menguji kesabaran dan keimanan seseorang hambanya menghadapi sesuatu ujian.itulah yang aku pegang hingga hari ini,walaupun pada hakikatnya,ianya amat perit sekali,amat berat sekali.aku hanya mampu dan terdaya untuk berdoa dan mengharap akan seseuatu keajaban berlaku.bukan mudah untuk aku hadapi ujian ini,masih bertahan dan bertahan,ada kala terpaksa pohon bantuan juga dari teman-teman,perasaan malu harus aku ketepikan demi untuk menyelamatkan keadaan yang sukar ini.mujur rakan-rakan faham akan situasi ini.malah dalam hati senantiasa berkata,ada orang lebih susah lagi dari aku,tu yang menjadikan aku lebih kuat hadapi rintangan ini.ada hikmah disebalik apa yang dah tertulis untuk aku.mungkin ini pembalasan yang harus aku terima di atas setiap dosa aku,jika ya.aku hanya mampu berdoa kepada Mu ya Rob,ampunilah aku,kasihanilah aku,aku tahu aku dah banyak lakukan.kesilapan,kesalahan namun KAU berilah aku peluang sekali.lagi untuk aku tebus akan dosa-dosa aku yang tak larat untuk aku tanggung.aku cuba perbaiki akan diri aku,rohani dan jasmani,fizikal dan mental semuanya harus aku bersihkan..demi mendapat bekat dan keredhaan Mu.
Usia semakin meningkat,tatkala ini,aku harus memikirkan perjalanan kehidupan aku dan keluarga,kemana meeka nanti pabila Allah menjemput aku?aku berdoa dan teus berdoa agar aku dilanjutkan usia,sehari-demi sehari aku menadah tangan pohon kepada Mu agar dikau perkenankan doa aku.aku sedarinya Ya Allah,waktu senang aku lupa,aku alpa,aku lalai dengan suruhanmu itu,namun mulianya engkau Ya Allah.kerana engkau tidak pernah lupakan hamba-hamba mu walaupun sedetik,

Sent from Samsung tablet

Tiada ulasan:

Sulami Kasih

 Alhamdulillah,14 Oktober 2023 yang lalu,merupakan 1 kenangan yang terindah buat aku. 1 penghormatan dan penghargaan buat diri aku atas sega...