Khamis, 12 Mei 2011

Mentari Muncul Lagi..

Bila dengar lagu dari kumpulan Slam ni..memberikan 1001 makna dalam kehidupan aku,seolah-olah memberikan sinar buat aku meneruskan kehidupan dimuka bumi ini..الحمدلله ..aku panjatkan rasa kesyukuran yang ✗ terhingga..namun masih segar dalam sejarah hidup aku..tanggal 13 Mei 2005..bila "kuasa"merajai segala-galanya..maka hilanglah pertimbangan diri seorang yang beragama Islam..bila "ego"menguasai diri akan lenyaplah nilai-nilai kemelayuan..hanya semata-mata inginkan pangkat dan darjat di dunia.Namun ✗ semudah itu untuk aku lupakannya,hinggalah ke akhir hayat aku..bilamana masa depan aku kau gelapkan..kau hancurkan demi kepentingan diri sendiri.namun Allah itu maha adil lagi maha bijaksana..pada zahir aku mampu tersenyum dengan dirimu itu,bukan kerana aku dah maafkan kau..tapi aku lakukan kerana perbezaan pangkat..hari ni kau mampu tersenyum megah!namun 1 hari kau akan termengah-mengah akibat senyuman kau itu..jangan ingat peristiwa 6 tahun lalu aku boleh lupakan..malah setiap tahun..akan aku tulis,tulis dan menulis akan tarikh keramat ini..kepada yang beri sokongan kepada aku,terima kasih diucapkan..Allah akan balas jasa baik kalian..namun kepada makhluk ini,sedarlah,pangkat dan darjat yang kau banggakan dahulu ✗ akan berkekalan lama..tak bawa mati pun..aku masih ingat riak wajah engkau pada masa itu..sombong,bongkak..namun AWAS!sejarah hidup engkau aku tahu..-nukilan hati aku 13Mei muncul lagi-
Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

Tiada ulasan:

Sulami Kasih

 Alhamdulillah,14 Oktober 2023 yang lalu,merupakan 1 kenangan yang terindah buat aku. 1 penghormatan dan penghargaan buat diri aku atas sega...