Jumaat, 15 Januari 2010

perjalanan ku-makkah(13)-Mina

Kat Mina ni antara dugaan adalah yang paling tinggi kena sabar adalah pada waktu nak guna tandas..cuba bayangkan 20 buah tandas..3000 lebih jemaah..perhhh...hanya Allah sahaja yang tahu..ujian tu...pergilah pukul berapa pun,pastinya ada orang yang beratur..tahan ajelah..Pernah sekali,sekitar jam 2.00 pagi,aku terjaga dari tidur,nak menunaikan hajat yang kecik aje..tup..tup tengok dah ada 15 orang beratur...terpaksalah minta izin dari sorang-ke sorang...kalau takkk...al jawablah akan nampak botol air mineral terbang..hahahaha..dugaan tu..tulah sapa suruh lama-lama....
(pemandangan dari atas BUKIT maktab 73)
(rehat jap..)
( haji Zainuddin..kutip batu....)
(akrabnya..aku dan haji zainuddin... ayah angkat aku niii)
(Haji "J"...bersama diriku...nampak jer garang..)
(otai-otai...terima kasih..jasamu dikenang)

Tiada ulasan:

Sulami Kasih

 Alhamdulillah,14 Oktober 2023 yang lalu,merupakan 1 kenangan yang terindah buat aku. 1 penghormatan dan penghargaan buat diri aku atas sega...