Ahad, 9 Ogos 2009

Kenduri..oh..kenduri


Semalam,aktiviti aku takdelah banyak sangat dilakukan.Cuma diwaktu pagi aku terpaksa laksanakan tugas menyelaraskan kenderaan konvoi kempen kibar jalur gemilang..al-maklumlah kan dah nak masuk bulan kemerdekaan ni...beginilah tugasan aku sebagai sukarelawan..hehe..mengendali..menyelaras dan melaksanakannya..

(para peserta konvoi sedang membuat persiapan terakhir sebelum upacara perlepasan)

Selepas selesai semuanya..aku bergegas pulang ke rumah mertua ku..dah lama benar aku tak balik..puteriku ini pun belum jejakkan kakinya di sana lagi.Hari ni,ada kenduri tahlil arwah dirumah mak mertua aku..nak puasa ni memang kebiasaannya buat kenduri.

Kepala aku ntah kenapa sakit sangat..panas kot cuaca pada hari ni...atau kurang tido malam sebelumnya..sibuk update blog satu lagi...

Lepas asar kenduri dijadualkan..perh!!kira-kira jam 6.30 petang barulah jemputan hadir..Rupanya ada 3-4 tempat lagi yang buat kenduri yang sama,masa juga sama..Nasib baik hidangan "ambang"..senang sikit...

(biras aku yang pakai baju T tu..sedang mengetuai bacaan tahlil..)

(sebahagian dari jemputan yang hadir)

2 ulasan:

zai berkata...

Salam Zawal..

Wah..boleh tahan nampak sibuk betul zawal...mengalahkan menteri..mesti tak lama lagi nie boleh jadi calon2nya..

Ada ciri2 kepimpinan dah kat situ..Jangan lupa kat kak zai dahla ya nanti..

zawal berkata...

salam kak zai,lama betul akak tak komen ye..
ngatkan dah lupa kat saya..hahaha..biasalah kak,kesibukkan itu merupakan 1 amanah yg perlu ditunaikan.janji saya tak susahkan sesiapa.janji saya puas..saya tak lupa kat akak..doakanlah..selamat posa kak.

1001 makna...

Foto-foto ini aku ambil sewaktu sambutan Hari Keluarga Al-Bajuri kali ke 41 pada 25 Disember 2014 yang lalu.. Entah kenapa aku suka ambil ga...