Sabtu, 1 Oktober 2011

Tersentuh jiwa ini

Tanggal 1 Oktober 2011,entah kenapa hati ini,beriya-iya sangat nak menonton tv..tup-tup aku tengok rancangan astro oasis..jemputan umrah..paparan kali ini,sedikit sebanyak telah menyentuh hati kecil aku,bukannya aku tak pernah tonton rancangan ini,tapi hari ni lain sekali..kisah sorang lelaki membawa isteri serta puteranya menjejakkan kaki ke tanah sucu Mekah..perghhh..tak ku sangka,bila tontonm sampai akhir..air mata aku,berlinang..tersentuh sangat..
Aku..aku memang teringin nak bawa isteri serta putera-puteri aku ke sana..aku taknak melancong ke negara lain,aku nak ke Mekah..tak dapat Haji,dapat kerjakan umrah pun aku amant bersyukur..memang,sejak hari terakhir aku jejakkan kaki di kota Mekah kira-kira 2 tahun lalu..aku memang dah tanamkan azam untuk bawa mereka ke sana..namun,mungkin rezeki aku belum ada lagi..namun aku pasti,satu hari,pasti aku akan bawa mereka ke sana juga..belanjanya,bukanlah kecil,mahu 20k++ kot..‎​اِنْشَآءَاللّهُ ..kalau ada rezeki,kalau ada usia yang panjang,kalau ada kesihatan yang paling baik..akan kami jejakkan kaki ke sana jua..nak buat amal banyak-banyak..dan tunjukkan kepada mereka,itulah dia Baitullah..nak tunjukkan kepada mereka itulah makam Rasullullah saw..dan banyak lagi..‎​اِنْشَآءَاللّهُ.
Sent by hj.zawalajam hj. mashod BlackBerry® Smartphone

Tiada ulasan:

JUGA TOLONG KLIK KAT SINI