Rabu, 5 Oktober 2011

Cukup-cukuplah..

Kadang-kala diri ini tak faham dengan perangai seseorang ni..dibagi betis yang paling hebat pun masih tak cukup bagi dirinya..bagi akulah..secara peribadi..kalau aku ditempat "orang tu"..dah kira baguslah dengan betis yang besttt tu..apa nak..dapat..bukan berbayar pun..bila dah dikasi tu..terima ajelah..janganlah ter"over"sangat..nak peha pulakk..alahai..elok-elok jadi amal jariah..kang tak pasal-pasal jadi dosa besar!na u zu billah..
Masih tak bersyukur kenapa?hairan jugakan..tapi itulah dinamakan manusia..yang sentiasa tak bersyukur di atas apa yang telah dikurniakan kepadanya.Aku pada mulanya mempunyai rasa hormat terhadap insan ini,kini telah bertukar menjadi rasa kurang senang.kurang selesa dengan tindakan beliau itu.Kalau nak nampak betis tu hebat serta menjadi kebanggaan dan jadi buah mulut orang lain..maka aku rasa tak payahlah betis tu dihidangkan,carilah sendiri..ni tak..
Aku fikirlahkan..kalau betis tu diberikan kat orang atau pihak yang tahu nilai erti bersyukur,sudah pasti mereka akan bersyukur.
Aku bukan nak mengumpat atau mengata,tapi sebagai orang Islam,aku amat maluuuu sekali dengan tindakan beliau!Tak cukupkah lagi dengan apa yang ada?
Sent by hj.zawalajam hj. mashod BlackBerry® Smartphone

Tiada ulasan:

1001 makna...

Foto-foto ini aku ambil sewaktu sambutan Hari Keluarga Al-Bajuri kali ke 41 pada 25 Disember 2014 yang lalu.. Entah kenapa aku suka ambil ga...