Isnin, 12 Julai 2010

catatan 12 Julai 2010


setiap orang mempunyai tahap kesabaran yang tinggi.ada kalanya tak semua perkara yang boleh kita sabar.jika dah sampai tahap pijak kepala,minta maaflah sabar pun hilang,apatah lagi hormat..terus lenyap semuanya.sekali dua dianggap gurauan,namun kali ini tidak lagi.gurauan yang perit buatkan kita menyimpan segala perasaan dan adakalanya mengganggu kehidupan seharian kita.namun bagi aku,jika orang hormat kat aku,aku lebih 1000 kali hormat kepadanya.tak aku nafikan segala budi-baik yang diberikan olehnya.baik dari segala aspek,namun kebaikan yang diberi disertakan dengan perlakuan yang amat kurang menyenangkan jiwa dan perasaan.hendak aku tegur,dah berusia dan akibatnya aku dia,,diam dan terus diam dan aku masih lagi boleh ketawa dan ketawa.namun sebaliknya hati aku amat mendidih sekali.aku tahu aku tak sehebat mana,aku tahu aku tak sekaya mana,hanya sekadar cukup untuk sara isteri dan anak-anak,dan adakala aku tersepit juga,tak aku nafikan,bahkan aku yakin bukan aku sahaja yang alami keadaan seperti ini,namun aku bersyukur,segala-galanya lengkap dan cukup dan aku pasrah dengan ketentuan dari Nya.
Dan janganlah bila budi yang kau tabur,kau jadikan seseorang itu seperti HAMBA.Apa,kau tajde perasaan ke?Atau kau ego dengan apa yang kau perolehi sekarang ni?Jangan perlekehkan orang..kau dan aku adalah sama.Aku hormat kat kau pada mulanya hinggalah ke hari ini.Mungkin kau terasa dengan apa yang aku lakukan,namun itu hanyalah sebaris ayat.Sindiran dalam kemarahan namanya.Aku maafkan kau dunia akhirat,dan aku juga pohon maaf.Terima kasih atas segalanya,dan percayalah,aku telah pelajari sesuatu hari ini..dan selamanya....budi baik kau,aku tak akan lupakan

Tiada ulasan:

Sulami Kasih

 Alhamdulillah,14 Oktober 2023 yang lalu,merupakan 1 kenangan yang terindah buat aku. 1 penghormatan dan penghargaan buat diri aku atas sega...