Isnin, 4 Januari 2010

Puteraku dah bersekolah...


Hari ni ramai ibu-bapa yang mengambil cuti.Cuti sebab nak menghantar anak-anak ke sekolah.Almaklumlah,tahun baru,ada anak-anak yang baru kali pertama kali jejakkan kaki ke alam persekolahan,tak kiralah tadika ke,sekolah rendah ataupun menengah..janji sekolah..Hari ni,merupakan hari pertama putera sulongku menjejakkan kaki ke Tadika Kemas..Jam 6.30 pagi dah bangun..solat subuh..Alhamdulillah tak banyak karenah..Hujan gerimis pulak tu,aku dah risau gak kalau-kalau anak aku hujan..tapi awal-awal lagi aku dah sound,jika tak nangis,aku akan bawa pergi ke fun-fair..Perh!!nampak gayanya aku kena tunaikan janji lahh..dia tak nangis,aku yang nangis....Takpe...
Aku tak berkesempatan nak hantar puteraku ni ke sekolah,atas sebab awal tahun dan banyak tugasan yang perlu aku buat.aku minta isteriku hantar dan mms setiap gerak-geri anak aku...
(Adam bersama dengan rakan barunya,aku berkawan dengan ayahnya,kawan seronda)
(Syatrah pun temankan abang pergi school hari ni)
(anak aku ni pun kaki boling gak ke?aduhh..aku suruh belajar,dia main boling pulak)

5 ulasan:

azhaN berkata...

Bestnya skolah tadika! main, makan, main, makan.... (teringat andak dihantar arwah atuk ke tadika... tahun 1978! later, Uwan hantar - pergi & ambil balik, naik beskal) waktu rehat, mak lang + mak uda datang - tengok2kan adiknya ni.(adiknya ni... tak perasan pun... he he, kengkawan yang cakap)

nanti Adam nak gi fun-fair, ajak andak skali!

Faaris, lain pulak ceritanya. oleh kerana 'kontrak' dengan current nurseri belom tamat, beliau hanya akan memulakan alam per'tadika'annya (untuk kanak2 3 tahun)in Feb '10. Faaiq pun, insyaallah, akan tumpang sekaki.

azhaN berkata...

tambahan...

andak masuk tadika lewat, dalam bulan April @ may @ june, gitu.

nak tau apa sebabnya?

Sebabnya... pada bulan March, ayah kesayangan Adam lahir... (lepas balik tadika, tugasan utama yang diberi Uwan, membuai ayah Adam... tapi selalunya, andak yang tertidur, haha)

Sori G, mengimbau kenangan lalu... bukan bermaksud apa2.

Unknown berkata...

Hahaa.barulah aku tahu....An takde hal..best gak cerita lama...diimbau kembali..thanks..

Fadhlah berkata...

padan pon si syatrah mlm2 duk ckp nak pe sekolah aja...hehehe

Unknown berkata...

fadhlah,dia takde kawanlah tu..abangnya dah ke sekolah

Sulami Kasih

 Alhamdulillah,14 Oktober 2023 yang lalu,merupakan 1 kenangan yang terindah buat aku. 1 penghormatan dan penghargaan buat diri aku atas sega...