Isnin, 21 Disember 2009

perjalanan ku- makkah(06)

(pemandangan waktu Zohor)

(pemandangan waktu Maghrib)

aku ni suka dan gemar sangat solat kat atas bumbung masjidil-haram.bukan apa,ada sebabnya.Memanglah kat sini "takpe" laki dan pompuan solat sebelah-menyebelah..tapi aku TAK selesa..kang tak pasal-pasal aku tak khusuk solat...lagi pun,jika kat atas ni,walaupun matahari memancarkan sinarnya,namun aku tak rasa perit atau panas,lagi syok,bila time solat Subuh,Maghrib dan Isyak,nyaman aje,Masya allah..itulah keadaan di Kota Mekah ni.

Sepanjang perjalanan dari tempat penginapan menuju ke Masjidilharam ni,ada satu kemudahan yang telah disediakan untuk para jemaah,iaitu tandas.Tapi aku rasa ni sementara aje.Mungkin tahun depan dah takde kot..Nak berwudhu' kat masjidilharam ni memang agak sukar sikitlah..sesiapa yang dah ke sana pasti tahu akan situasinya,jadi dalam erti kata lain,jaga-jagalah wudhu anda tu ye..

ni semasa kakak-kakak ku sedang mendengar taklimat sebelum menunaikan umrah sunat..

Tiada ulasan:

JUGA TOLONG KLIK KAT SINI