Sabtu, 19 Disember 2009

perjalanan ku- madinah-makkah(05)

Sewaktu mula-mula aku jejakkan kaki ke Kota Mekah ni,banyak perkara yang aku fikirkan.Seperti yang aku katakan awal-awal dulu,syaitan ni tak habis-habis nak menyesatkan manusia,terpulang kepada diri sendirilah,kuat kita lemahlah dia..
Jadi sambung balik cerita dari episod yang lalu,lepas bawa mak tawaf,saie dan tahalul,memanglah penat sangat,jadi..jom pekena kebab..perhhh...pastu ais-krim,pastu,aku DEMAM....

(kebab satu)
(ais-krim mekah)
seperti biasa,program ziarah luar telah diaturkan oleh pihak Tabung Haji.Lawatan meliputi Jabal Thur,Padang Arafah,Jabal Rahmah,Muzdalifah,Jamrah di Mina dan Masjid Jaaranah.Rugi jika tak pergi tempat-tempat sebegini.tapi rugi juga tak dapat pergi tempat buat kelambu kaabah..
(jabal Thur)
(unta ni setia menanti pengunjungnya)
(mak dan aku,berlatar belakang Jabal Thur)
(padang arafah..tengah dalam proses pembinaan)
(perkhemahan di Mina)

Alhamdulillah,selesai sudah sesi ziarah.Balik semula ke hotel untuk persiapan solat Zohor.
(MasyaAllah,sebaik sahaja sampai,umat telah berpusu-pusu masuk ke dalam Masjidil Haram)

Tiada ulasan:

Sulami Kasih

 Alhamdulillah,14 Oktober 2023 yang lalu,merupakan 1 kenangan yang terindah buat aku. 1 penghormatan dan penghargaan buat diri aku atas sega...