Khamis, 17 Disember 2009

perjalanan ku- madinah-makkah(04)

Tanggal 30 Oktober 2009,merupakan hari terakhir aku serta para jemaah yang lain berada di Kota Madinah,selepas selesai solat subuh,aku pergi ke Raudah dan Makam Nabi Muhammad serta para sahabat untuk ziarah kali akhir.Berlinang air mataku bila sampai ke situ...
Selepas selesai segalanya,balik semula ke bilik hotel,mandi sunat ihram dan terus berihram.MasyaAllah,terasa semacam aje bila dah pakai ihram ni..terasa keinsafan yang amat sangat....
(menanti panggilan untuk menaiki bas..dah ihram dah..tapi belum niat lagi)
(foto kenangan bersama teman sebilik,Dato'Kamaruddin (mantan Imam Masjid KL) bersama ahli keluarganya)
(foto kenangan mak,ina,kak wan dan rakan sebiliknya)
(miqat di Bir Ali-maka tertanggunglah 13 pantang larang.AWAS!)
(pemandangan Masjid-Haram buat pertama kalinya,waktu nak selesaikan tawaf,saie dan tahalul umrah)
(waktu subuh,jam 2 pagi ni,alhamdulillah dapat tempat)
selepas Subuh,balik ke Hotel..jaraknya 650meter aje...ajer...(pergi aje tau)Kami menginap di sevilla Barakah Hotel.Aku balik hotel ni,nak ambik mak untuk tunaikan tawaf,saie dan tahalul mak.aku dah selesai dah malamnya..
(ramainya umat)
(kenangan di hadapan kaabah)

Tiada ulasan:

Sulami Kasih

 Alhamdulillah,14 Oktober 2023 yang lalu,merupakan 1 kenangan yang terindah buat aku. 1 penghormatan dan penghargaan buat diri aku atas sega...