Sabtu, 22 Ogos 2009

1 ramadhan...


Hari ni seluruh umat Islam menunaikan ibadah puasa..Selamat menjalani ibadah puasa kepada semua aku ucapkan.Dan paling dinantikan oleh setiap ibu-bapa ialah pada awal ramadhan ni lah..semua anak,menantu serta cucu-cucu akan pulang ke kampung halaman untuk bersama berbuka puasa.Tidak ketinggalan juga dengan keluarga aku.Lepas asar aje,semua berkumpul,ajun sekeluarga,ju sekeluarga,azhan sekeluarga dan yang paling dekat aku dan ina lah..Lama tak berkumpul sebenarnya..Achon,mungkin ada hal kot..takpelah esok lusa dia balik lah..

Juadah berbuka hari ni..jeng..jeng..jeng..menu rasmi..asam pedas..perh!!sedap wo!!Makin bertambah-tambah ahli keluarga aku makan..yang bestnya,anak-anak kami telah penuhi meja makan dahulu..macam puasalah mereka semua ni.hahhahaa..

Hari ni,bukan sahaja kami berbuka puasa bersama,malah kami adakan juga sambutan hari lahir bondaku..ala kadar sahaja..namun kami harap mak suka..Adik beradik telah menghadiahkan penghawa dingin untuk diletakkan dirumah..al-maklumlah..rumah kami ni,jika panas,bahangnya sampai ke dalam..

(inilah hadiah untuk mak..national 1.5hp)

(selamat hari lahir mak..)

(adik iparku sedang membacakan doa)

(upacara memotong kek bersama cucu-cucu)

(kita makan dulu)

(akulah juara..)

(alamak!comotlah pulak)

(fuyoo...sejuknya umah wan)

Dalam kegembiraan aku hari ni..aku sekeluarga telah dimaklumkan bahawa emak mertua aku,telah di masukkan ke Hospital Banting,penyakitnya masih belum diketahui lagi.Harap-harap tidak ada apa-apalah..mudah-mudahan cepat sembuh..

4 ulasan:

S-a-B-r-I-n-A berkata...

Ramadhan Kareem to you and your dear family. I missed berbuka puasa kat rumah Wak Minah the other day. Sedih juger.. tapi last minute ada hal.

gemagong berkata...

selamat hari buat emak dari kami sekeluarga moga panjang umur,sihat selalu dan dimurahkan rezeki

Unknown berkata...

SABRINA..
TQ..TAKPE,ESOK LUSA MASIH ADA..BALIKLAH...OH YE..LONTONG ADA KE??

Unknown berkata...

GEMAGONG..
TQ ON BEHALF MAK

Sulami Kasih

 Alhamdulillah,14 Oktober 2023 yang lalu,merupakan 1 kenangan yang terindah buat aku. 1 penghormatan dan penghargaan buat diri aku atas sega...