Jumaat, 21 Ogos 2009

Pak Cik Shah dalam kenangan,,,


Dalam perjalanan menghala ke Klang atau ke Banting,pasti akan terlihat Masjid ini..Ianya terletak di Sungai Rambai,Jenjarom.Indah bukan?Di dalam masjid ini memang cantik,baik dari susun aturnya mahupun pemandangan sekelilingnya.Setiap hari,aku akan singgah di rumah Allah ini untuk menunaikan solat Asar,walhal jarak rumah aku dengan masjid ini taklah jauh sangat..tapi entahlah..aku rasa tenang sahaja bila menjejakkan kaki ke dalamnya..

Dalam penulisan aku yang terdahulu yang bertajuk P.H.D? aku ada tinggalkan ulasan dan aku berjanji akan keluarkan dalam masa terdekat..maka hari ini aku tunaikan,beberapa tahun dahulu,arwah pakcik dan makcik telah datang ke rumah aku.Bila aku pulang dari kerja aku hanya nampak makcik sahaja,dan bila ku bertanya pakcik mana,lantas makcik menjawab pakcik ada buat kerja di Sungai Rambai,membina masjid..

Maaf..aku terpaksa berhenti..aku tak dapat teruskan penulisan ku..

Al-Fatihah..

2 ulasan:

gemagong berkata...

semoga allah mencucuri rahmad ke atas rohnya

Unknown berkata...

gemagong..
Mudah-mudahan Allah tempatkan arwah bersama dengan orang yang beriman..

Sulami Kasih

 Alhamdulillah,14 Oktober 2023 yang lalu,merupakan 1 kenangan yang terindah buat aku. 1 penghormatan dan penghargaan buat diri aku atas sega...