Khamis, 23 April 2009

BUANG BAYI....

Perhhh!!!!

Tajuk ni memang ngeri untuk dibicarakan.Lebih2 lagi zaman sekarang ni..pergaulan TANPA batasan..Muda-mudi kini bebas bergaul..Tak percaya??Lihat sahaja dipusat membeli-belah..adakan...tak puas lagi di pusat membeli-belah..kita tengok pula di sekitar jalan raya..mesti ada punya..mamat2 dan minah2 ni...Nilah yang mereka katakan zaman dah berubah..BETUL!Zaman sudah berubah..akan tetapi budaya,adat-resam juga agama JANGAN lah berubah sekali.Yang lebih menyedihkan kebanyakkannya adalah bangsa MELAYU atau lebih tepat lagi beragama ISLAM...Astagfirullah...Sedih bukan??Bila dah jadi hal (sendiri mau ingatlah akan halnya)Sudah tidak dapat disembunyikan lagi perkara terkutuk itu senang2 aje buang anak yang tak berdosa itu..Kat mana dibuangnya??Lebih malang anak2 itu dibuang ke dalam tong sampah!Astagfirullah...Ada pulak yang buang kat kaki lima masjid aje..Apa korang ingat buang anak kat kaki lima masjid itu korang boleh tebus dosa?Korang ingat dapat pahala ke?

Tulah..masa "buat" korang tak pikir akan baik buruknya..korang pikir nak enjoy je..Sedarlah..mungkin hukuman didunia korang akan lepas..tapi hukuman akhirat sesaat pun korang tak boleh lari dari azab ALLAH!!

Dalam hal begini..siapa harus dipersalahkan..Ibu?bapa?guru?rakan-rakan?abang?adik?kakak?atau saudara-mara?Semua jawapan tadi SALAH..jawapannya adalah anda sendiri!Korang takde otak ke?Ada..Maka korang bolehlah gunakan otak itu untuk kebaikan bukan keburukan.

Maka..Sedarlah..Selagi masih belum terlambat..bertaubatlah..kembalilah ke jalan yang benar..


(bayi yang dijumpai dibuang ke dalam tong sampah)

1 ulasan:

iyda7 berkata...

hehe....tu buang bayi ea???
kejam2..

JUGA TOLONG KLIK KAT SINI