Rabu, 22 Februari 2023

ENTAHLAH

Sampai bila nak pendam akan perasaan aku pun tak tahulah.Penat dan letih hadap situsi dan perkara yang sama sahaja saban hari.Ye UJIAN,tapi UJIAN inilah yang buat adakala hilang pertimbangan.SABAR..ye boleh SABAR akan apa juga situasi.Namun keSABARan itu boleh buatkan orang akan pijak kepala kita sewenang-wenangnya.

Kita bagi peluang dan ruang,namun TIDAK diambil serius.Faham semua ada masalah sendiri,namun perlu ingat akan tanggungjawab. Kita beri peluang timba ilmu pengetahuan agar ilmu yang ada dikongsi dan dapat dimanfaatkan sesama kita,namun seolah-olah diperlekehkan.

Apa lagi nak aku lakukan?

Cakap lebih..dicaci..dimaki..walhal apa yang dicakap untuk kebaikan.Teguran untuk perbaiki kelemahan.Aku pun BUKAN sempurna sangat,tapi aku taknak orang sekeliling aku pun rasa tak sempurna.

ALASAN tetap ALASAN yang diberikan.Sama juga alasannya.

ENTAHLAH.....

Tiada ulasan:

Sulami Kasih

 Alhamdulillah,14 Oktober 2023 yang lalu,merupakan 1 kenangan yang terindah buat aku. 1 penghormatan dan penghargaan buat diri aku atas sega...