Khamis, 19 Januari 2023

CHANGE

 Cuba untuk ubah segalanya bermula HARI INI demi menghadapi hari esok.  Seseorang yang mengalah BUKAN bermakna dia takut atau dia kalah. Tapi sebenarnya dia seorang pemenang dari segala sudut. Aku tetap berpegang kepada kata-kata " Dia bagi TxxK,aku tetap bagi BUNGA" Aku takkan ikut perangai orang yang sedemikian.

Kini,dalam mempercayai seseorang AKU harus berwaspada.

Kini dalam memberikan kebaikan AKU harus lebih berhati-hati dan mempunyai hati yang kering.

Selama ini PENGORBANAN yang diberikan TIDAK dihargai . 

Kita dah semakin berusia malah sejajar dengan peredaran masa NAMUN sikap dan cara pemikiran MASIH takuk lama malah lebih teruk.

Mana rasa SYUKUR yang patut ada dalam diri.

Mana sikap TANGGUNGJAWAB dan AMANAH yang telah ada dalam sanubari.Bila diberi DIKHIANATI.

MUNGKIN dah terlalu selesa dengan apa yang ada TANPA memikirkan 1 masa dahulu,dimana diri sendiri berada. Sikap EGO dan berprasangka NEGATIF masih kuasai diri. Tak hebat mana pun kita dengan adanya sikap itu. Di SANA nanti kita sama. Jangan pandai melontarkan kata malah berbicara,namun HABUK pun takde.

Aku akan mula DIAM .Aku akan mula TEGAS dalam segala perkara SELAGI mana aku anggap ianya BETUL.

Tuduhan dan fitnah pada masa kini sudah lumrah untuk aku tanggung. Namun bagi seseorang,ianya amat MENYERONOKKAN apatah lagi mencaci maki.

Aku BUKAN baik tapi aku nak yang terbaik. 

10 kebaikan yang dilakukan orang tak pandang NAMUN 1 keburukan orang akan kenang.

1 hari akan terjawab.

HILANG segalanya. 

"AKU TETAP AKU"

Tiada ulasan:

Sulami Kasih

 Alhamdulillah,14 Oktober 2023 yang lalu,merupakan 1 kenangan yang terindah buat aku. 1 penghormatan dan penghargaan buat diri aku atas sega...