Khamis, 17 Mei 2012

Just retired


Masa silih berganti,tup-tup hari ni,ayahanda aku,Hj Rahmat Salihon menamatkan tugas nya sebagai seorang pendidik di SMK Sultan Abd.Samad.Sedih gak,maklum sahajalah,tempat jatuh lagi dikenang..sorotan aku berkenalan dengan ayahanda aku bermula sekitar tahun 1991,pada ketika itu aku melangkahkan kaki tempuhi alam sekolah menengah..yeahh..aku dah remaja..setiap pelajar dikehendaki menyertai satu kelab atau persatuan,aku nak masuk apa?aduhh..nak ajak bincang,aku pun tak kenal orang,memberanikan diri,aku masuklah persatuan silat yang pada ketika itu tak sampai 10 orang pun ahli..mula aje ramai..hahaha..semakin hari,semakin seronok.nak belasah orang aje..tu niat aje,tapi tak berani pun..hinggalah aku diberi kepercayaan,mentadbir persatuan ini..lama kelamaan,bertambah ahlinya,dan aku dan team lakukan pelbagai persembahan,pelbagai camping dan macam-macam lagi lah..hingga kemuncak sekitar tahun 1995..perghhh,keahlian mencanak naik..
.syukur.
Sepanjang tempoh tu,hubungan aku dan ayah memang akrab sekali.maklum sahajalah,aku tak berayah,jadi menumpang kasih kepada ayah angkat sahajalah. Dan alhamdulillah,hubungan tersebut berkekalan hingga ke hari ini walaupun aku dah mempunyai keluarga aku yang sendiri dan aku dah bergelar ayah.


Pahit manis dalam hubungan kekeluargaan ni memanglah ada danaku tak nafikan,biarlah menjadi salah satu rahsia antara aku.mohd noor.khairul arwah akhmal serta beberapa kenalan rapat aku.tapi apa yang berlaku itu akan kami jadikan bekalan serta panduan kehidupan kami semua..Dan alhamdulillah kamindah jadi orang dan berjaya dengan kehidupan dan kerjaya masing-masing.
Perpisahan adalah satu perkara Yang amat memedihkan dalam kehidupan kita ini,mahu atau tidak,kita sebagai hambanya Kena akur dan redha di at as qada Dan qadarnya.


Panggilan telefon yang aku terima daripada pihak pengetua yang inginkan aku serta team aku untuk membuat show,aku penuhi dengan hati yang terbuka..lantaran itu...ni lah hasilnya...





Kepada ayahanda,terima kasih di atas segalanya....




Sent from my Samsung Galaxy Tab

Tiada ulasan:

1001 makna...

Foto-foto ini aku ambil sewaktu sambutan Hari Keluarga Al-Bajuri kali ke 41 pada 25 Disember 2014 yang lalu.. Entah kenapa aku suka ambil ga...