Ahad, 11 September 2011

Isi Hati

Semakin hari semakin sukar..hendak ditelan,pahit juga yang dirasai.namun hakikatnya,kehidupan harus diteruskan.Adakah ini dugaan bagi aku?Adakah ini pembalasan atas dosa-dosaku didunia ini?nak mengadu..TAPI kat siapa?silap-silap apa yang aku adukan,akan memakan diri sendiri.Kekadang termenungku sendirian..sampai bila keadaan ini akan berlaku?Hari ini..boleh ku cari..esok?lusa?belum lagi aku ketemui jawapannya.Pasrah dan redha dengan ketentuan daripada Nya.
Dicaci,dihina serta diperli,sudah jadi asam-garam dalam kehidupan ini..ye..dalam situasi sebegini,nak buat macamanakan,terima ajelah.waktu malam,aku jadi runsing memikirkan apa yang akan terjadi esok hari pabila matahari mula menampakkan dirinya..begitulah rutin harian yang terpaksa aku lalui.rakan?ada yang faham,dan ada yang buat-buat tak faham.
Aku pernah terfikir untuk........tapi tak boleh teruskan..kerana apa?kerana kesannya adalah amat buruk sekali..namun,jika aku berjaya..maka selesailah akan segalanya.
Zahir nampak cantik dan sempurna,namun disebalik sempurnanya zahir,cantiknya zahir itu tersirat 1001 persoalan,kebimbangan di dalam batin.
Masih adakah peluang?Masih adakah harapan?Masih adakah ruang?
Bila?aku pun tak tahu,sampai bila..aku hanya mampu berdoa dan terus berdoa..agar apa yang aku hajat..diperkenankan oleh Nya..usia makin meningkat..
Sent by hj.zawalajam hj. mashod BlackBerry® Smartphone

Tiada ulasan:

Sulami Kasih

 Alhamdulillah,14 Oktober 2023 yang lalu,merupakan 1 kenangan yang terindah buat aku. 1 penghormatan dan penghargaan buat diri aku atas sega...