Isnin, 26 September 2011

Isi Hati Bahagian II

Masa terus berlalu dan berlalu..begitu cepat ia meninggalkan diriku tanpa menoleh kebelakang walaupun sesaat,namun hari-hari yang berlalu itu sedikit sebanyak pun ✗ mengubah akan apa yang aku pendam serta lalui ini.Saban hari,saban waktu,aku memikirkan bilakah ianya akan berakhir?bilakah ianya akan dapat berubah.aku..telah berusaha sedaya-upaya aku untuk memperbetulkan apa yang sewajarnya,namun..masih lagi belum menampakkan hasilnya..pelbagai cara,pelbagai formula telah aku lakukan,namun bukannya makin mudah..malah makin sukar.hendak ditelan..makin lama makin pahit serta perit..mahu tak mahu,kena harungi juga..apa nak dikata..mungkin suratan hidup ini..mungkin ujian bagi aku.Tapi sampai bila?sapa yang tak idamkan kehidupan yang sempurna..aku juga idamkannya..namun makin lama aku idamkan,makin sukar..makin sempit dan terhimpit..bukan aku mengeluh dengan apa yang aku alami..aku perlu mengubah sesuatu yang ✗ aku jumpa akan jawapannya..sindiran demi sindiran,memang aku laluinya..namun,apa kan daya.aku hanya mampu tersenyum,seolah-olah tiada apa yang berlaku..walhal air muka aku jatuh sejatuh-jatuhnya..kenapa tahun ini,begitu sukar?Ye,mungkin ianya ada sebab dan ada hikmah disebalik apa yang berlaku ini.Keajaiban yang aku harapkan masih belun tiba..masih belum nampak..aku semakin hari semakin tersepit dan terhimpit dengan situasi ini..namun,seperti yang aku katakan tadi,apa yang harus aku lakukan?sampai bila harus harap ihsan orang?cukuplah tahun ini sahaja aku berkeadaan seperti ini..tak sanggup rasanya saban malam memikirkan apa yang akan berlaku esok hari..keceriaan luaran ✗ semestinya menampakkan keceriaan dalaman..aku pasrah dan berserah kepada Mu sahaja..
Sent by hj.zawalajam hj. mashod BlackBerry® Smartphone

Tiada ulasan:

Sulami Kasih

 Alhamdulillah,14 Oktober 2023 yang lalu,merupakan 1 kenangan yang terindah buat aku. 1 penghormatan dan penghargaan buat diri aku atas sega...