Selasa, 10 Mac 2009

Kenangan bersama...abah_1

Tahun: Tak ingat (1980 kut!)

Lokasi: Rumah di Batu 2

Peristiwa:Abah meminta aku menunjukkkan padanya, apa yang ada didalam pencil-case aku. terkejut - kerana pemadam pensel tak ada. bila ditanya padaku, aku jawab - kawan pinjam dan hilangkan. aku ditegur agar menjaga barang2ku sebaik-baiknya. kerana, biarpun pemadam itu berharga 10 sen, ianya tetap menggunakan wang!

Pengajaran: Aku lebih perihatin menjaga alat2 tulis aku semenjak itu. malah, kedai menjual stationary bagi ku, mempunyai tarikannya yang tersendiri. aku selalu singgah melihat2, sekiranya berkesempatan.

1 ulasan:

Fadhlah berkata...

mesti nak beli pensil tekan2 kan?mmg populer masa zaman kita tu..hahaha

Sulami Kasih

 Alhamdulillah,14 Oktober 2023 yang lalu,merupakan 1 kenangan yang terindah buat aku. 1 penghormatan dan penghargaan buat diri aku atas sega...