Selasa, 10 Mac 2009

Kenangan Bersama ... Abg. Ndol_1

Tahun: 1984

Lokasi: Hospital Klang (Lama)

Peristiwa: Abah admitted kat Hospital Klang – accident kat shah alam. Selama lebih sebulan, aku diminta menemankan arwah di wad (wad 3 masa tu) – bergilir dgn emak. Abang Ndol juga ambik turn menemankan abah.

One day, selepas ‘shift’ Abg. Ndol habis, emak memberi sedikit wang kepada kami - untuk sarapan dan tambang bas Abg. Ndol. Emak memesan padaku, jangan ambil balik wang baki!. Selepas habis bersarapan, Abg. Ndol ajak menemankannya ke stesyen bas. Abg. Ndol memulangkan semua baki wang padaku dan berkata, “...kau lebih memerlukannya”. Sebagai budak 12 tahun, aku menyimpan wang baki ...

Pengajaran: Membantu mereka yang dalam kesusahan, dengan ikhlas, insyaallah – ALLAH akan membalas usaha kita. Itu yang lebih baik.

Terima kasih Abg. Ndol! Juga semua yang berpenat-lelah menjaga arwah abah semasa di hospital. Hanya ALLAH dapat membalas budi baik anda.

Tiada ulasan:

1001 makna...

Foto-foto ini aku ambil sewaktu sambutan Hari Keluarga Al-Bajuri kali ke 41 pada 25 Disember 2014 yang lalu.. Entah kenapa aku suka ambil ga...