Alamak!camne boleh tak perasan dah mati..sibuk punya pasal..nasib baik 1 hari aje..
Sent by hj.zawal from my BlackBerry® smartphone
Isnin, 31 Januari 2011
Jumaat, 28 Januari 2011
Bila dah mula..
Minggu ni jika ke banting,anak-anak pasti minta lalu kat kawasan ni..nak tengok bila bukak!aku pulak,dah 3 hari bawa adam ke sini..tak sabar rasanya adam nak g ke sini..dan aku pulak tak sabar nak tokey-tokey ni blah..sesekali takpelah..aku boleh pejamkan mata..
Sent by hj.zawal from my BlackBerry® smartphone
Sent by hj.zawal from my BlackBerry® smartphone
Ahad, 23 Januari 2011
jikalah....
Bila abang,kakak,anak buah berkumpul..terasa meriahnya..satu tujuan,menyampaikan tahlil ringkas dimana pahalanya disedekahkan kepada arwah abah...tentu meriah majlis ini JIKA ati sekeluarga ada,abang ariss sekeluarga ada dan ARWAH ABAH ADA..al-fatihah....
Jumaat, 21 Januari 2011
Ketam dan Maybank
21/1/2011-sambung cuti lagi..hehehe..bukan apa,banyak sangat perkara nak diselesaikan pada bulan 1 ni.Jadi aku selesaikannya semua urusan pada hari ini..bila dah selesai..alhamdulillah..senang sikit.seawal pagi,hantar anak ke sekolah..pastu ke pasar..mencari lauk.hasrat nak cari ikan,namun akun tercari ketam..teringin nak makan sup ketam..pas selesai,ke maybank banting.ada 2 urusan,yang pertama "tebus" geran kerete ferari aku..perh..rupanya dah lama habis bayo..pastu sign perjanjian "loan"asb pulak..untuk jangka masa panjanglah ni,esok lusa,sapa yang tau..manalah tau aku "padam"..sekurang-kurangnya,adalah simpanan untuk keluarga..ambik loan pun tak banyak.selepas selesai..aku nak ke jpj..walaupun lesen tamat 30hb,namun aku cadang nak idupkan awal,malas nak ambik cuti lagi..sampai je..mak datoookkk..punyalah ramai..batalkan hasratlah nampaknya..balik ambik "reket"tukar mana patut kat kedai atap..(Kenapa panggil kedai atap pun aku tak tau)..lepas jumaat ni,nak bawak mak ambil pencen dia..round banting lagiii..malam ni,pun ada nak jumpa orang g..so..tamatlah catatan aku pada hari ni..
Sent by hj.zawal from my BlackBerry® smartphone
Sent by hj.zawal from my BlackBerry® smartphone
Khamis, 20 Januari 2011
AKU DAN WARISAN
SESUNGGUHNYA,YANG BAIK ITU DATANGNYA DARI ALLAH...YANG KURANG ITU DATANGNYA DARI KELEMAHAN AKU..SEBAGAI HAMBANYA..AKU TELAH BERUSAHA SEDAYA UPAYA AKU UNTUK JADI YANG TERBAIK BUAT KELUARGA AKU..BIARLAH ANAK CUCU AKU MENJADI PENYAMBUNG WARISAN INI.....TERIMA KASIH SEMUA...
Isnin, 17 Januari 2011
Bersamamu..
Tiada apa yang dapat aku ungkapkan dengan perkataan pada hari ini.selain mengungkapkan perasaan syukur aku kepada Nya..alhamdulillah,hasrat anak-anak untuk belajar dengan lebih baik dan sempurna telah dimakbulkan.Hasil sumbangan para dermawan yang telah aku kumpul selama ini,aku belikan mereka sebuah broadband dan membiayai kos bulanan selama 1 tahun..aku nak mereka menuntut ilmu dengan lebih baik,memandangkan zaman kini zaman IT..aku tak mahu mereka ketinggalan dalam mempelajari sesuatu benda yang baharu..aku pun anak yatim,aku pernah dibantu..kini tiba giliran aku untuk menghulurkan bantuan..akan sedaya upaya memberikan terbaik..senantiasa BERSAMAMU..Insya Allah
Sent by hj.zawal from my BlackBerry® smartphone
Sent by hj.zawal from my BlackBerry® smartphone
Langgan:
Catatan (Atom)
Ada 🐘 di balik 🪨
Ada GAJAH di balik BATU... Perumpaan macam ada udang disebalik batulah ni ..Hakikatnya bolehlah dianggap sama. Yang faham ye akan faham a...
-
Tahun: 1983 Lokasi: Tg. Karang / K’Sgor / Kg. Pandan Peristiwa: Menghantar ‘ration’ kepada kakak2 Ajun & Ina ditempatkan di ATPN (Asrama...
-
Fuhh..lama betul tak memblog.Nasib baik ingat kata laluan.Kalau tak,jadi sejarah yang kekal abadi. Namun,blog aku ni tetap jadi tatapan un...
-
nilah dia putera-putera zuriat mashod mariamah,merangkap anak buah ku.pelbagai ragam diaksikan.hehehe